Sidor

TORSDAGSTEMA | DIY



Temat vi samlas runt denna torsdag passar säkert många som handen i handsken, medans andra inte alls känner att de har något att komma med. Fast det är inte riktigt sant skulle jag vilja påstå, även om det känns så kanske. DIY handlar inte bara om de där hurtiga Ernst- Kirchsteiger-alstrena du kanske ser framför dig. Nej, det är så mycket mer, samtidigt som det är så mycket mindre. Jag tycker att ett riktigt bra DIY kan vara hur enkelt och oansenligt som helst på den stora scenen, men kanske världsbäst hemma där det verkligen betyder något.
 
Ett litet DIY jag har påbörjat är att virka en filt av de t-shirtar som vi i familjen sorterar bort. Jag klipper dom i smala remsor på ett speciellt sätt som du tillexempel kan se här > sen rullar jag små glada nystan som jag sedan virkar på det allra enklaste sätt. Har inte kommit mer än några varv så jag har inget att visa upp. Istället så får ni se det som ett första avsnitt i en liten serie (med okänt slutdatum;)
 
 
Vad har du för DIY att dela med dig av?
Denna gång har du även hela fredagen 29/8 på dig att ladda upp dit bidrag!
 
 

2 kommentarer:

  1. ser fram emot fortsättningen på hur det går med din filt! Smart grej att virka en filt - jag har gjort puffar av våra gamla lakan och t-shirts, men tänkte faktiskt inte på filtar. Lägger det på min to do-lista! Ofta är ju gamla t-shirts sköna och mjuka ännu, så det är ju verkligen en jättebra återanvändning av dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få hänga med på fortsättningen på detta projekt det lovar jag :) kan ju dröja ett bra tag innan det blir färdigt bara. Jag menar, vi kan ju inte tröttna, slita ur eller växa ur alla mjuka kläder på stört bara för detta liksom ;)

      Radera