Sidor

NYSS | SNART



När vi tittar i backspegeln ser vi ungefär tills då höstlöven började skifta i färg och falla ett och ett. Då klev vi med vacklande ben in och blåste bort dammet från spakarna i Fabriken. Vi dundrade i gång med temat HALL. Svårt och en tuff start tyckte en del. Det klarade ni galant tyckte vi.
 
Barnrum, färg, höstplantering och textil var teman som vi själva tyckte var väldigt kul och många bidrag trillade in de torsdagarna.


 
 
När det var dags för tema | DIY bad vi Fabriksmedlemmen Petra att presentera det. Precis som vi trodde blev resultatetet  ett makalöst inspirerande inlägg. Vi kommer under våren 2012 definitivt att släppa fram fler duktiga medlemmar att gästblogga. Ett vinnande koncept.




Minns ni höstens moodboard? Massor av mustiga dova och samtidigt sprakande färger och mycket natur bjöds det på runt om i Fabriksfilialerna. Det är inte utan att vi ser fram emot när vårens moodboards ska skapas. För visst är det ett enastående bra tema vi vill återkomma till i många olika tappningar?




Inredningsfoto-tips fick vi av duktiga Karin i höstas. Hennes proffsiga tankar kring fotografering av inredning fick gott sällskap av de inlägg ni bjöd på denna torsdag. Det finns verkligen en hel del duktiga fotografer i vårt gäng. Många är vi också som vill och behöver lära oss mer. Ständig utveckling...
 
 
 
.......................................................
 
 
 
Ständig utveckling ja. Fabriken har ambition att fortsätta sin resa och vi hoppas att ni fortsätter att lösa biljett inför kommande turer. En del kommer att förbli tryggt och som vanligt. Annat kommer att ändras och utvecklas, läggas till och plockas bort.
 
Vi kommer att inleda 2013 års temabloggningar och söndagsbilden om ett par veckor. Fram tills dess vill vi höra era tankar, åsikter och önskemål. Dels vilka tema ni skulle vilja se och dels eventuella idéer om nya inslag här på Fabriken. Bring it on!




tills vi ses igen önskar vi er allt gott | tina o anna
 
 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Först vill jag säga tack, tack, tack för all den inspiration ni själva gett och tagit initiativ till. Ni har gjort ett fantastiskt jobb hittills. Jag tycker att fabriken har fungerat super och tycker att ni kan fortsätta i samma anda utan några förändringar. Vad gäller teman ser jag fram emot vårmoodboards, liksom ni. Trädgårdsfix kommer väl komma så småningom också. Här i norr kommer vi dock ha mörkt och snöigt länge till. För mig väntar skidturer med varm choklad, krispigt vit vårvinter, vårstädning, kanske någon vårfest, ljusare toner hemma och så småning om jakt efter vårtecken. Påsken med dess pynt och pyssel kommer ju också. Några tips på neutrala teman skulle kunna vara: ordning och reda, favorit i hemmet, myshörnan, plocka in våren, oväntade detaljer, humor i inredningen, favorit med affektionsvärde, mitt bästa loppisfynd, återbruk, dukat för vårfest, keramik, taktilt, gröna nyanser, personliga detaljer... Ha, ha, skulle kunna hålla på hur länge som helt märker jag. Var riktigt kul. Ser fram emot att se vilka teman ni kokar ihop.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Anna och Tina, ni har gjort ett strålande jobb under hösten och verkligen blåst liv i fabriken!
    Gillar skarpt när ni visat glimtar av medlemmarnas temabidrag och söndagsbilder.
    När det gäller val av teman så får ni gärna fortsätta med blandningen av ren inredning (hall, barnrum etc.) och annat (typ glöggfest, paketinslagning och dukning).
    Jag gillade också Månadens inspiratör som dök upp då och då i "gamla" fabriken.

    Sköt om er! //Petra

    SvaraRadera
  4. Tack för det gångna året, ser framemot våren :)
    Tänkte ge några tips på teman;
    I min favorit ram, på köksbordet, i mitt vardagsrums fönster, påskpyssel, påskpynt, vinterhemmet, min mys hörna, här bloggar jag/ min bloggplats, min entre, mitt fönster sett utifrån..

    Några förslag iaf :)

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för gågna året! Vilket fantastiskt jobb ni gör! Hösten 2012 var mycket bättre upplägg än tidigare! Skönt med regelbundenheten, och jätteskönt med teman som sätter igång ens egen kreativitet! Jag ser ju här ovan att vissa redan gått igång! :)

    God fortsättning på 2013!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Nytt härligt år och nya utmaningar.
    jag skulle vilja se fler ute teman i form av ex favoritblomma, sommarplanteringar, i picknickkorgen, på stranden mm. Allt detta hör ju till intredningen också vare sig man bor i hus med stor tomt eller lägenhet med balkong. Alla köper vi nog ändå blommor och gör picknick. Det är ju bara fantasin som sätter gränser så allt går ju.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Roligt att få vara delaktig i Fabriken.
    Vurmar för återanvändning som återkommande tema.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  8. Vill först tacke er för ett roligt år här på Fabriken! Kul att ni tagit initiativet till detta. Torsdags temat tycker jag absolut ni ska fortsätta med och exempel skulle kunna vara:
    Favoriter i Köket
    Min älsklingsplats hemma
    Dukat för fest
    Sportlovsveckan
    Midsommar/Påsk/Högtider
    Trädgård
    Badrum
    Med mera

    Skulle även vara kul med lite personligt tex personen bakom bloggen?

    Längtar tills det sätter igång igen:)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag som blev medlem i fabriken under hösten tycker att det varit en rolig tid! För min del får ni gärna fortsätta i samma anda. Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Thank you for posting this. It’s exactly what I was looking for!

    SvaraRadera
  11. Gillar det ni gör. Varje tema har tilltalat mig. Heja er Anna och Tina!

    SvaraRadera