Sidor

KÖK | INSPIRATION FÖR SLOTT OCH KOJA

 
 
 
Husets hjärta. Köket. Ett rum och ett återkommande tema som vi aldrig tycks få nog av. Lusten att insupa inspiration från andras hemtrevnad och omvandla i egen förändring tycks vara omättlig. Att "fastna i köket" vid festliga tillfällen är inte bara ett faktum utan alltjämt en etablerad klyscha. Det bara blir så. Vi trivs med det...
 
 

I mitt kök är alla välkomna. På riktigt.
 
Lika välkomna är ni att bidra till veckans tema
 
 
KÖK

kram | tina
 
 

13 kommentarer:

  1. Så snyggt i ditt kök! Gillar handtagen på skåpen, var de när ni köpte skåpen eller har ni satt dit de själva? Jag vill ha såna handtag på några skåp här.
    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att Tine K gör sådana handtag :)
      Kram

      Radera
    2. Suss:
      Vi har gjort våra handtag själva. Läder i metervara från Slöjddetaljer och svarta lite grövre muttrar/bultar och små runda brickor som skyddar skinnet.
      Catarina:
      Visst har Tine K en ursnygg variant i sitt sortiment! Deras skinn har nog dessutom ett fint mönster präglat va!?

      Radera
  2. Så snyggt i ditt kök! Gillar handtagen på skåpen, var de när ni köpte skåpen eller har ni satt dit de själva? Jag vill ha såna handtag på några skåp här.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bänkskivor, härligt kök. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia!
      Bänkskivorna har vi gjutit själva, och det var inte riktigt lika lätt som i alla fall jag trodde;) Jag gillar den råa ytan och fläckarna som kommer med tiden ger tillsammans med de små sprickor som uppstått efter hand ger ytan en personlig och snyggt avslappnad stil. Min stil liksom:)

      tina

      Radera
  4. Råsnyggt verkligen, älskar betongskivorna, och de där Corociorna (eller vad de heter) är så coola!

    Ha en toppendag,
    kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Catarina!

      Jag gillar också våra betongbänkskivor. Mycket. De är så tillåtande och levande i sitt utryck;) Blommorna ja, så heter dom nog, de är coola. Hoppas jag kan vara så där lagom omsorgsfull mot dem bara så att de blir lite mer långlivade än en snittblomma;)

      kram | tina

      Radera
  5. Din avskalade estetik är sannerligen något extra. Tina. Du är himla duktig på din egen stil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Tack!

      Jo men man ska nog vara trogen sig själv samtidigt som sinnet bör vara öppet och mottagligt för infall och utveckling. Det gäller så väl i köket som livet:)

      Tack | tina

      Radera
  6. Hej Tina!
    Jättefint kök du har, fin harmoni, gillar verkligen stilen. Nyfiken på din blogg, vad heter den?
    Ha en fin helg Piri

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag har ett önskemål/förslag om tema någon gång framöver: Mitt köksfönster. Jag tycker att det är bland det svåraste att få fint och behöver inspiration :-)

    Häls.
    Jeanette

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Fantastiskt fint kök!! Superläckert!! Gjuta bänkskiva har vi planerat lännge men inte hunnit med, men snart får det bli!!

    Dins stil r oxå min : )
    Ha det gott, hälsningar Monica

    SvaraRadera