Sidor

METALLISKT


Metalliskt är ett nytt tema för i år, ett roligt förslag från en kollega i Fabriken (tack-tack). Metalliskt  ligger väldigt mycket i tiden och jag gissar att det sällan sålts så mycket guld- och kopparspray som den här säsongen. Koppar känns mer aktuellt än någonsin och visst syns kombinationer av olika glänsande nyanser mer framträdande i inredningen än någonsin. 


Jag vet inte hur det är med er, men på min önskelista finns det många saker i koppar nu, guld får mig inte att längta efter juveler och ordet metalliskt får mig att tänka på nya lampor, ljusstakar och nya knoppar. 




Veckans tema - metalliskt


Det ska bli så roligt att se era tolkningar av veckans tema. Men. Om ni väljer att ta en ledig dag och fira Kristi Himmelsfärd någon annan stans än i Fabriken vill Tina och jag sannerligen understryka att det är okej. Verkligen. Vi månar om livet och ledigheten. 

Vid närmare eftertanke gör vi ett litet undantag. Det är absolut okej att utebli med sitt bidrag, men känner man sig lite stressad över att få till sitt inlägg i morgon och ändå hemskt gärna vill vara med går det alldeles utmärkt att ladda upp sitt bidrag även under fredagen. Vi förlänger veckans tema med en dag. Fint va!?

Med detta återstår bara att önska er alla ett härligt veckoslut.
kram - tina o anna 



9 kommentarer:

  1. Då tar jag med gott samvete paus denna vecka och fokuserar på ett metalliskt torn borta i Frankrike istället. :)

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  2. Himla trevligt tema måste jag säga jag som är mycket metallisk person både i inredning och personlig stil. Jag hänger som vanligt med och publicerar på torsdagstemat jag med och håller tummarna för att jag någon gång i framtiden får medverka officiellt =)

    Den lilla rutiga asken på din bild här ovan var ju fantastiskt fin. Var kommer den i från?
    Ha en fin kväll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer från TGR, om jag inte minns fel kostade den 20 kronor!! Vem kan låta bli då liksom...? :)

      Radera
    2. Wow vilket fynd :D ibland ska man ha tur haha.

      Radera
  3. Fina saker och koppar har visst kommit tillbaks. Jag har sparat mina gamla kopparsaker. Ha en bra dag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Jag länkar till mitt inlägg om lyx och poesi till damen med mycket metallic bling bling, fast av den äldre sorten;-) Är ännu inte medlem, men hoppas bli...

    http://stilitiden.se/2013/may/presenttips-poesi-och-lyx-till-damen-tack.html

    Ha en fin dag!
    Camilla

    SvaraRadera