Sidor

TEMA


Ytterligare ett nytt tema den här veckan, långtidsmedlemmar har i och för sig visat upp sina sommarbord men den exakta rubriken på bordet har aldrig någonsin infunnit sig i Fabriken historia. 

Veckans tema - på köksbordet

Vad innefattar då på bordet i husets hjärta? Som jag ser det är vi liksom intresserade av att se hur det ser ut på era köksbord, till vardags, till fest, med eller utan mat, med eller utan dukning. Se det så här, så länge bordet finns med på något vis är alla medel tillåtna. 


På mitt köksbord finns det alltid blommor och ljusstakar, ofta ett par för många enligt min man. Jag har sällan duk, men ofta en tidningshög som förstör den visuella perfektionen. Mina bordtabeller ligger ofta kvar till dagen efter och vissna blommor har en tendens att dröja sig kvar på övertid. Heller en vissen kvist än ingen blomma alls. 


Tur för mig att det vackra drar till sig allt fokus (även där råder ett viss meningsskiljaktighet) och förvirrar betraktaren från ipad-laddaren och kamerasladden. Alla dessa sladdar. När kommer ett lönnfack under köksbordet? IKEA?


Nu är Tina och jag oändligt nyfikna på era köksbord, jag slår vad om att ni ställer er helt främmande till posthögar, laddsladdar och små konstverk som skapats under förskoleverksamheten? 

Och på tal om laddsladd, vi är laddade - är ni?
kram - tina o anna



5 kommentarer:

  1. JAG DÖR vad fint porslin:)Det är alldeles för lite med vardagsglam i Sverige och allt börjar med läcker dukning:)

    Om du vill ha IKEA uteinspiration kan du kolla in min blogg:)

    ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till hundra procent!! Mer glam åt folket. Ska titta in på Din uteinspo.
      /Anna

      Radera
  2. Åh vilken härlig dukning! Inget bidrag från mig idag pga sjukdom. Men då kan jag njuta av alla bidrag ist. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är porslin från Mateus eller hur? så vackert. Var och klappade på deras grejer idag på NK :D Gillar deras jättestora uppläggningsfat dom blir som en center piece på matbordet.
    Jag fortsätter att bidar till torsdagstemat såhär lite under radarn :D

    http://www.loveandrespect.se/det-har-med-det-viktigaste-malet-pa-dagen/

    Ha en fin kväll, nu ska jag klicka mig igenom all inspiration.

    SvaraRadera