Sidor

TEMA


 
Paketinslagning är veckans tema. Precis rätt i tiden enligt vissa, medans några  tycker att det nästan var i senaste laget. För det finns säkerligen en hel del som redan har klapparna färdiginslagna och klara, samtidigt som vi vet att det finns ett stort antal som inte på långa vägar ens är färdiga med inköpen och som inte på långa vägar har börjat fundera på inslagning.
 



Anna och jag tillhör den skara av lyckliga människor som bestämt oss för att våga vägra julstress. Innerligt och intensivt gör vi vårt bästa att i stället njuta av hela december. Från början till slut. Vi gör verkligen så gott vi kan. En del som vi njuter av är just paketinslagning. Det ska vara fantasifullt, personligt och framförallt präglat av lust och glädje. Och enkelt. Så tycker vi.
 



Här har jag använt mig av tidningspapper och gamla trogna lakan som jag rivit i långa remsor. Extremt enkelt, det flirtar med miljön och är dessutom ofattbart plånboksvänligt.




Papperspåsar i olika storlekar är kanske världens enklaste. Samtidigt är det grymt lätt att variera. Kolla i dina lådor, du har garanterat massor av små prylar som du kan använda till rolig, annorlunda och personlig dekoration på dina små paket. Ja, på dina stora också naturligtvis.




Att slå in klappar och presenter är kul. Det ska vara en glad aktivitet där varken tvång eller prestige har någon rätt att  existera. Med andra ord är det lika ok med tomtepapper från Ica och paketetiketter med förtryckt text som exklusiva handtryckta papper och lacksigill. Glöm inte det. Lova.



kram | tina o anna 
 

6 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg. Vackra bilder och ord som jag gillar. Inspiration men samtidigt att man göra på det sätt man vill, inga prestaionskrav.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Va glad jag blir :)

      kram | tina

      Radera
  2. Måste hålla med Lissen, ett väldigt vackert och inspirerande inlägg! Tack för inspirationen... nu måste jag klura ut hur jag ska presentera detta tema..
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Enkelhet och total frånvaro av prestige gör ofta gott ;)

      kram | tina

      Radera
  3. Smart att återanvända tidningar :)

    SvaraRadera
  4. Nu äntligen kom mitt bidrag upp! Blev färdig först igår med de sista klapparna :)

    kram /iris

    SvaraRadera