Sidor

UTLOTTNING | GIVE AWAY






Tycker ni att detta ser mysigt ut? Det är ingenting om man sitter med boken i knäet, som jag gör nu. Den är fantastisk. Rätt igenom. Allt från hårdpärmen till innehållet. Inspiration, är det inte det vi sysslar med här? Då har den här boken kommit helt rätt. En mysbok från sidan ett till hundrafyrtiotre.

Clara Lidström - känd som Underbara Clara - driver en av Sveriges största livsstilsbloggar och har nu släppt sin första bok hos Bonnier fakta. Det bjuds på recept, hemmapyssel, lite trädgård, inredningstips och massa ögongodis i form av härliga bilder från rum till rum, i stort sett "att av ingenting göra någonting". 

Nu till det fina. 

Vi lottar ut 5 exemplar av Claras bok 'Underbara Clara, Vintagepimp och hemmafix' till Fabrikens medlemmar. 

Hur gör man för att vinna?

1. Man måste vara medlem och ha Fabrikens logotype med länk på sin blogg.
2. Lämna en kommentar här nedan och skriv ditt bästa tips för att göra den här hösten mysigast, det kan vara allt från att tända ljus till att sparka i lövhögar. 


*

Nästa vecka drar vi fem lyckliga vinnare. 

Lycka till! 

kram | anna


37 kommentarer:

  1. När vinden viner sätt dig med en kopp te och sticka, virka eller brodera något.

    När regnet öser ner tänder man ljus inne och bakar en kaka :-)

    När vädret tillåter tar man långa promenader med kameran som sin vän.

    SvaraRadera
  2. Oh... den här utlottningen vill jag ju ännu hellre vinna än den förra! :)

    Tända ljus, raggsockar och te i all ära men det ultimata höstmyset är att en grå och regnig dag passa på att göra det man aldrig annars "får". Stanna i sängen en hel dag (eller i alla fall hela förmiddagen). Ät frukost i sängen och ligg kvar länge som tusan. Läs tidningar, kolla tv/film och sätt datorn i knät för att surfa runt på alla fina bloggar.

    SvaraRadera
  3. Den tiden på året då träden byter färg är här. Hösten kom med stora steg, färgerna, löven och den krispiga luften har gjort entré. Hösten kommer varje år och jag tillhör dom som gillar hösten, jag blir kreativ och lugn då. Vill bara ha mer tid, så man hinner göra allt man vill. På nått sätt tillåter denna årstiden att man varvar ner. Söndagspromenader, träning, middagar, tända ljus, varma koftor och mycket mys.

    Det blir som sagt höst varje år. Hur mycket jag än grubblar, funderar och planerar så kan jag aldrig riktigt veta vad livet kommer att bjuda på. Det går aldrig att vara riktigt förberedd. När du tror att du har koll på läget så kommer livet alltid med en twist du inte väntade dig. Så vem kan med säkerhet säga vad just denna höst kommer att bjuda på? Inte jag, det är då ett som är säkert. Det gör ingenting. Det är liksom det som är så spännande med att leva. Allt kan hända.

    Enjoy this moment, for this moment is your life.

    SvaraRadera
  4. Jag tänder lampor i alla fönster och hörn.. Någonstans får det brinna ett ljus och så eld i kakelugnen...

    SvaraRadera
  5. Höstmys är lampor i alla fönster (först små lampor, sen adventsstjärnor när det närmar sig jul), och tända ljus när vi äter middag och så lite S'mores vid kaminen - det är alldeles, alldeles underbart! Det bästa med hösten är att mysa vid kaminen tycker jag, speciellt när man äter nåt gott o är tillsammans med sin familj.

    SvaraRadera
  6. Så klart jag är med!

    Jag gör precis som du föreslår: Tänder ljus i alla hörn, sparkar i lövhögar, lägger vackra löv på bordet, eldar i kakelugnen, myser med varma koppar te och goda böcker, kryper upp bredvid mannen i soffan med en film, äter god mat mitt i veckan... Myyyys!

    SvaraRadera
  7. Hösten handlar mycket om dofter för mig. Doft av mylla och förmultnande löv, doft av regndroppar på röda blad, doft av den första kyliga morgonen. Inne handlar det också om att skapa dofter. Jag brukar sprinkla te och kaffe med kanel och kardemumma. Smakar gott men sprider också en air av höst och ger en föraning om att vintern smyger sig närmare.

    SvaraRadera
  8. Hösten blir mysig när man tar sig tid att varva ner... kvällarna blir mörkare och man får sitta inne med levande ljus och trevlig läsning. Men - när man har vilat några kvällar så kommer åtminstone för mig pyssellusten :)
    Sen tycker jag hösten blir trevligare om man har nåt att se fram emot - att bjuda hem vänner och kanske ställa till en fest!

    Skulle jättegärna bläddra i den boken!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig bok ni valt till utlottning! Den vill jag gärna ha som soffmys i höst!
    Äntligen är hösten här med dofter och färger som bara naturen kan framställa! Bästa tiden på året är nu när man får skörda det sista ur växthuset. Goda grytor med trädgårdens och skogens skatter njuter vi med levande ljus och tänt i kaminen. Hösten är avkoppling och harmoni för mig, aldrig är naturen så vacker som nu! Mitt bästa hösttips är att gå i skogen med min hund. Att bara skrota omkring på småstigarna och plocka trattkantareller, mindfulness på riktigt!
    Önskar verkligen att ni alla får möjlighet att komma rätt ut i naturen så här års!
    Varma höstkramar från mig!
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Finfin bok det där :) Höstmys, tja förutom det "vanliga" med konstant tända ljus och varma soppor, så myser just nu min lilla familj i en varsin onepiece. Allihop. I fleece. Lillebror är gullig som en björn i sin; själv ser jag vansinnigt rolig ut! Men ack så skönt det är att krypa upp i soffan kalla kvällar helt täckt i mjuk fleece... Kram, Marthina

    SvaraRadera
  11. Vilken fin utlottning!

    Höstmys för oss är att skörda sina egna grönsaker och göra goda soppor och grytor. Att vara ute i skogen och plocka lingon och svamp, och inte att förglömma picnic som paus i lingonplockningen. Plocka äpplen och göra äppelmos,äppelsaft och äppelpaj. Vara ute i trädgården och förbereda den inför vintern, binda vackra kransar och blomster arrangemang. Se på lillan som tycker om att plocka alla vackra färggranna löv. Komma in i värmen lite frostbiten om kinderna, tända brasa och dricka en varm kopp choklad.De är höstmys för oss.

    SvaraRadera
  12. Hej,
    Härlig utlottning!

    Höstmys är för oss att komma ut till landet sent en fredagskväll! Det är kallt i stugan så vi tänder en brasa och massor av ljus! Och så värmer vi en köttgryta som vi förberett dagen innan i stan. Drar på oss raggsockorna och njuter av tystnaden, mörkret, den brakande elden och den goda varma grytan!!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  13. Höstmys för mig är att ströva omkring i skogen med en svampkorg och gott fika i ryggsäcken. När jag sedan kommer hem med fynden så sitter jag framför brasan med en god ljudbok i öronen och rensar svamparna. Oftast hittar jag också några fina kottar, härlig mossa eller någon vacker gren. Hösten är ljuvlig!!

    SvaraRadera
  14. Massor med ljus är ett måste på hösten och varför inte dekorera en bricka med lite ekollon, löv, mossa, ris, bär, frukter mm. Det är nästintill gratis och "man tager vad man haver" hemma. Dekorationer lite varstans i hemmet gör det riktigt mysigt.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  15. Dotty loves høsttips: bytt ut sommerens bommulsputer og pledd med puter sydd i ull (hva med å bruke en gammel genser?!) og pledd. Sett deg i haugen av puter og pledd, strikk sokker, tenn stearinlys og spis deg mett på eplekake laget av høstens epler. Jummy!

    SvaraRadera
  16. Härlig bok.
    Att tända en brasa, lite ljus, en rykande varm kopp te och nåt gott till. Sen ta fram något pyssel, stickning, virkning eller nåt annat. Det är höstmys i hög grad det!

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Hela familjen under en filt, tända ljus, popcorn, och
    nåt bra på tv.
    Gärna rusk och oväder ute, det blir bara mysigare.

    Anette

    SvaraRadera
  18. Höstmys för mig är att krypa in under filten med en härlig bok och en kopp te. Att tända brasan och lyssna på blåsten utanför fönster.
    Gillar hösten faktiskt:)

    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  19. Åh vilken härlig utlottning, boken verkar urmysig. Perfekt om hösten. Jag myser gärna i soffhörnet med en god bok men mitt bästa tips för att göra hösten mysig är att ta med naturen in; ekollon, kastanjer, blad och fröställningar och för att inte tala om alla fina frukter. Frossar i svensk frukt och grönsaker. Nu är de som godast och snygga inredningsdetaljer är de också! :) Kram!

    SvaraRadera
  20. Vilken fin utlottning och vilken bok! Mitt bästa hösttps är nog att försöka glömma bort den trista hösten, regnet, blåsten och det gråa och äckliga och istället njuta av att tända ljus, mysa i soffan men stickningen, äta gott och LÄNGTA till julen! Då går hösten som ett huj!

    SvaraRadera
  21. Såg boken på Bokmässan. Urfin! Skulle gärna äga en!
    Kaminen är hjärtat i vårt hem och med en brasa där, några tända ljus, en bra inredningstidning, ja, sen sprider sig lugnet!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  22. Åh, vilken fin tävling. Jag älskar hösten eftersom då kan jag äntligen plocka fram alla mina ulliga koftor, stickade klänningar och raggsockor och mysa i. Det är en fröjd att ta en promenad i den höga och klara höstluften iförd stickade plagg. När man kommer in kryper man dessutom under en härlig pläd och dricker en varm kopp te. Det är det bästa med hösten :)

    SvaraRadera
  23. Underbar tävling och helt underbar bok!
    Hur gör man hösten mysig då? Jo, man kan ju ta alla man älskar och slänga dem i en hög i soffan. Man täcker dem med kuddar och plädar och sen hämtar man te, oboy och nybakade scones till hela underbara högen. Innan man själv kastar sig handlöst in bland dem alla. Hela historian toppas sedan med att en väldigt gosig, naken kines klättrar över alla för att tigga till sig klappar och kramar. Det är myshöst här hos oss! :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  24. I går stod jag och bläddrade lite i den där- helt ljuvliga boken i bokhandeln, vilken lycka det vore att vinna den...
    Det bästa med hösten är att få komma in efter att ha varit ute i den friska, lite kalla luften och krypa ihop under filten med sin älskade man och känna hur värmen sakta kommer smygandes igen, runt omkring oss lyser det en massa tända ljus och i händerna har vi varsin varm kopp choklad....
    Är jag själv kryper jag gärna upp i fåtöljen med en bra inspirerande bok....
    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig bok.
    Mitt bästa mys tips är att tända brasan och mååånga tända ljus.
    Hälla upp ett glas vin. Plocka fram en härlig inrednings bok och drömma och planera om vad man vill/ska göra framöver.
    Kanske blir Underbara Clara den jag får njuta av nästa gång.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  26. Åh, jag behöver lite pysselinspiration så jag hinner pyssla innan armen hamnar i gips!

    Mitt hösttips är en härlig promenad utomhus med gott sällskap som följs upp med en gemensam pysselstund inomhus. Tillsammans blir man ännu mer kreativ!

    SvaraRadera
  27. Åh, såklart att jag vill vara med och tävla. Clara är en storfavorit hos mig.
    För att komma i riktig höststämning så fyndar jag härliga textilier i röda nyanser på loppis som jag sedan dekorerar lägenheten med. På väggen, som kuddar eller bara fina inspirerande travar. Det ger en riktigt varm, ombonad känsla tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Så kul med alla tävlingar som poppar upp här inne! Fina boken :)

    Mitt hösttips;
    Stoppa alla måsten och livet som ibland skenar lite för snabbt just på hösten. Klä dig varmt, packa termos med varmdryck och bullar. Gå ut i naturen. Andas in alla dofter. Den klara luften. Beskåda allt det vackra. Färgerna. Fika. Stanna upp. Ha en mysig stund där - mitt i det vackra!

    SvaraRadera
  29. Höstmys tycker jag det är när det är grått och regnigt ute och man kan vara inne och skrota hela dagen.. Gå i nattlinnet till efter lunch och ta sig tid att sitta med barnen och bara göra ingenting eller spela spel eller rita eller pyssla.. Njuta av att bara vara och så klart lite tända ljus, en kopp myntathe och en och annan rökelse och så skön musik...

    SvaraRadera
  30. Vilken fin bok. Klart jag vill vinna den. Höstmys för mig är bl.annat böcker. Gärna inspirationsböcker med vackra bilder. En pläd, en bok, en brasa, en kopp kaffe sen så...Kram Pia

    SvaraRadera
  31. åh vilken fin utlottning!

    Om det är på dagen så är mitt bästa tips att ta med sig termos och goda mackor ut i skogen och leka i lövhögar till barnens kinder är alldeles rosiga. På kvällstid vill jag bara tända massor med ljus och koka te och äta nybakat bröd.. kolla i kapp bra saker på svt play i sängen med min kära.

    Nu håller jag tummarna!

    SvaraRadera
  32. Åh vilken trevlig utlottning!

    Det bästa med hösten är att man kan vara ute i det friska kriskpiga soliga vädret eller mysa inomhus med ljus, smaskigt fika och en film de regniga dagarna. Det blir liksom bra hur vädret än är.

    SvaraRadera
  33. Å den där boken har jag varit väldigt nyfiken på!

    Mitt bästa hösttips får bli att ta ett varmt bad, ensam, med många tända ljus, välgörande badskum eller badolja som doftar gott. Gärna med en avslappanande effekt. När höstrusket smyger sig på är det viktigt att tina upp då och då. Ett varmt bad har dessutom så fina må-bra-effekter och där - i det blöta - är det svårt att bara-göra-lite-till. Det är där och då och du - skönt, viktigt och varmt.

    SvaraRadera
  34. Långkalsonger!

    Där är jag helt skamlös :) Långkalsongerna åker fram tidigt och på smidigt - no shame! Och utan tvekan mitt bästa höstmystips!

    SvaraRadera
  35. Varma tofflor, tända ljus, sprakande brasa, friska barn, äppeldoft, söta pussar, rosiga kinder, höstklar luft, prasslande löv, mjuka fårskinn, kryddiga téer och heta grytor.

    SvaraRadera
  36. Pyssla! Bästa höstmyset. Fram med prassliga papper, glitter och toarullar. Bygga gubbar av lera och göra världar och hus av kartong med barnen. Till det valfri mängd varm choklad och kakor!

    SvaraRadera