Sidor

MÅNADENS INSPIRATÖR

Kära nån! Jag tror jag svimmar lite.
Det utbrast jag häromdagen till min man då det damp ner ett mail som talade om att jag blivit utsedd till Månadens inspiratör. Jag blev såklart himla glad, väldigt överraskad och smickrad. Och så fick jag lite fjärilar i magen och kände mest vad gör jag nu? Men här är jag i alla fall med ett litet gästinlägg på Fabriken. Några ord om min blogg och mig själv och lite bilder. Lite lagom juliga sådär…



Sofia heter jag och började blogga för ungefär ett år sedan. I samma veva som jag öppnade barnbutiken Mokkasin i Katrineholm. Från början tänkte jag mig en butiksblogg. Men jag fastnade. I bloggvärlden. Det här var ju hur roligt som helst. Så fantastiskt kreativt och jag gillar det massor. Så bloggen blev inte bara en butiksblogg. Numera väldigt lite till och med. Den är ganska brokig i sitt innehåll. Lite som jag själv och hela mitt liv. Det blir lite som andan faller på, en salig blandning av det mesta.


Jag har alltid haft ett stort behov av att skapa (gammal frisör, i 12 år minsann) och bloggformen passar mig perfekt. Att sätta ihop text och bilder är kanske roligast i hela världen just nu. Jag och min skruttiga kamera skulle kunna hänga dagarna i ända.


Jag är tillbakaflyttad till staden jag växte upp i sedan tre år tillbaka. En mycket impulsiv flytt där jag inte ens såg huset på riktigt  innan det var köpt och klart. Känner mig än idag förvånad att vi bor här, hade liksom aldrig tänkt det.  Jag, min fina man och våra fyra fina barn bor i ett stort gammalt hus från 1913 som genomgått en smått galen renovering de senaste åren.  Skynda långsamt existerar tyvärr inte för oss. Verkligen tyvärr, det hade varit skönare så. Fast det blev ju väldigt snabbt vårt hus. Så någon liten poäng med hetsen finns väl. Intalar jag mig åtminstone.


Inreda är grymt kul och det är lyx att ha ett helt hus att gå loss i. Vår stil härhemma är lite som bloggen, en salig blandning. Vi är inte särskilt matchiga av oss. Det är galet mycket färger och enklaste vitt, det är loppis och design, det är bohemiskt och stilrent. Lite varannan dag sådär. Om man kikar under kategorin Fabriken på min blogg så får man en ganska bra bild av vårt hem.
Det var minsann en alldeles strålande idé att starta Fabriken! För mig är den en stor inspirationskälla och har även peppat mig till att fotografera hemmet på ett nytt sätt.
Så tack för det Annaleena och Camilla  och tusen tack för att jag fick äran att bli Månadens inspiratör.


Varmt välkomna till Mokkasin!
Ha en finfin helg!
Sofia

23 kommentarer:

  1. Fantastiskt trevligt inlägg och jag blir glad av både din mix av ord och alla härlig bilder. Ditt hem ser vackert levande ut. Ha en skön fredag. Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Sofia! Det är en utnämnelse du är värd med råge! Dina bilder är jättefina och inspirerande samtidigt som dina texter är fyllda av vardagens alla problem och glädjeämnen, du bjuder mycket på dig själv. Kram, Mari

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ du har ju så fint going!!!!Underbara bilder!

    SvaraRadera
  4. Självklart att Du skulle bli utsedd till månadens inspiratör! Du har en förmåga att uttrycka dig med ett eget bildspråk och det är alltid ett nöje att läsa inläggen. Det märks att du tycker om detta - en glädje som går fram genom bloggen. Nu hoppas vi på många år till :)!

    SvaraRadera
  5. Grattis till utmärkelsen! Nu fick jag ännu en blogg att kika lite närmare på och inspireras av. Verkligen härliga bilder och inlägg. Jag är en rookie i bloggsammanhang och hoppas att få lära mig mycket efter vägen. Det är iallafall superkul att blogga har jag upptäckt.

    Ha en bra dag!

    Hälsningar Elvira

    SvaraRadera
  6. vad kul och grattis!! jag har verkligen tok-gillat ditt utrymme på nätet sedan jag upptäckte det relativt nyligen!! Gillar din stil, dina bilder och ditt sätt att skriva!
    /Ylva

    SvaraRadera
  7. GRATTIS GRATTIS!
    Klart som korvspa att du skulle bli månandens inspiratör
    Du är sedan några veckor en ny blogg för mig som jag gärna kommer tillbaka till och njuter av.
    Vackra bilder som vanligt
    :-))

    SvaraRadera
  8. Grattis! Ditt hem och din stil är helt underbaar tycker jag. Ett levande hem med mycket härlig färg....

    SvaraRadera
  9. Måste säga att jag blir minst sagt sugen på att kasta mig in i bilen och dra till Katrineholm på studs!!! Och det ligger faktiskt inte sååå långt bort, så endera dagen lär du ha mig där! :-)

    SvaraRadera
  10. Vad roligt Sofia! Du tar så fina bilder och man blir minsta sagt inspirerad! Sedan är ju butik så fin och jag är glad att den ligger i lilla Katrineholm!
    /Johanna

    SvaraRadera
  11. Stort grattis till utmärkelsen!! Den är du värd!!!
    Alltid lika inspirerande bilder:-)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  12. För mig är du inte bara månadens inspiratör - du är årets!
    Lovely!
    /Anna

    SvaraRadera
  13. Wow, så fint du har det! Och vilka vackra bilder du tar. Dig ska jag ha koll på i fortsättningen, för det här var ju verkligen inspirerande!/Camilla

    SvaraRadera
  14. skoj och inte ett dugg förvånande att du fick bli inspiratör.för det gör du attans bra. inspirerar alltså.
    tack för det.

    SvaraRadera
  15. En färggrann och charmig blogg du har. Grattis till utnämningen!
    Du har öga för det vackra och färgkombinatoinerna gör du
    till spännande collage.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  16. Ganska ny som bloggare men har redan insett att du sticker ut! Grattis! Kommer att följa din blogg.

    SvaraRadera
  17. Hei! for en fin blogg du har. Jeg fant virkelig mye inspirasjon her blant alle de fine bildene dine. Legger meg til som følger:-) Hilsen Anne Lise:-)

    SvaraRadera
  18. Men se vad jag har missat...!
    Grattis till dig! Helt klar är du en stor inspiratör för mig, och jag verkligen ser fram mot varje inlägg du gör på din otroligt mysiga och charmiga blogg. Jag gillar ljuset i dina bilder och ditt hem, och så tycker jag att du skriver fantastiskt bra.
    Dessutom är jag så imponerad över dig, din kreativitet som företagande småbarnsmor till inte mindre än 4 kids! U rock!

    Så tack för detta och allt som kommer!
    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  19. Åhhh så roligt och vad fina omdömen du får, många har hittat dig på nätet! Lycka till med allt!
    Kramar från Vikingstad!

    Ps. Hoppas osten smakade!

    SvaraRadera
  20. Wow, vad mycket snyggt här var!! Härlig inspiration.

    SvaraRadera
  21. Vilken jäkla tur att jag hittade din blogg. Hur skulle livet annars sett ut? :)

    //Helena

    SvaraRadera
  22. Bright red, light blue/turquoise & white - very inspiring, thank's :)

    SvaraRadera